CUM STABILIȚI CALIFICATIVUL FINAL AL UNEI EVALUĂRI?
Lansez o provocare referitoare la o problemă cu care încă mă mai confrunt din când în când: cum să stabilesc cât mai corect calificativul final pe care îl acord pe un test de evaluare? În ceea ce privește calificativul acordat la sfârșitul unui semestru, regula e destul de clară: se aleg două calificative cu frecvența cea mai mare și, în perioada recapitulărilor și evaluărilor finale, profesorul stabilește, pe baza unor evaluări orale sau scrise, bineînțeles, care dintre acestea va reprezenta și media semestrială. Se urmărește mai degrabă să se stabilească dacă elevul a înregistrat un progres sau un regres la învățătură. Există, însă, și în acest caz, situații care încă, ne pun în dificultate. Dar nu despre medii vreau să vorbesc azi, ci despre teste. De fiecare dată când verific evaluările copiilor, găsesc una-două situații în care îmi este greu să mă decid ce calificativ să acord la finalul testului. Cu toate că îmi stabilesc dinainte foarte clar descriptorii de perform
Comentarii