Indicații pentru redactarea temelor la MEM

Așa cum spuneam și la Indicații pentru realizarea temelor la CLR, aceste indicații nu sunt reguli "oficiale", dar le consider folositoare pentru a avea caiete ordonate, din care să putem învăța ușor. Caietele vor avea un aspect plăcut, „aerisit”.
Astfel, în caietele cu pătrățele, vom scrie în felul următor:
  • Între teme lăsăm 4 rânduri de pătrățele libere;
  • Pe al cincilea rând, în partea dreaptă, scriem data;
  • Pentru dată, numărăm de la dreapta spre stânga 8 pătrățele;
  • De la dată, numărăm în jos 2 pătrățele, pe al doilea rând de pătrățele scriem titlul, la mijlocul rândului;
  • Sub titlu, numărăm în jos trei pătrățele libere, pe al patrulea rând de pătrățele scriem;- Dacă avem de scris rânduri complete cu semne sau cu cifre, vom începe primul rând cu alineat ( 4 pătrățele);
  • Rândul următor îl scriem fără alineat, chiar în primul pătrățel de lângă linie (urmărim ca semnele sau cifrele să "nimerească" unele sub altele);- Dacă lipsește cifra zecilor dintr-un număr, lăsăm obligatoriu pătrățel liber pentru locul zecilor;
  • Dacă avem de scris coloane cu operații, comparări de numere etc. începem prima coloană în al doilea pătrățel de la linia caietului;
  • Între coloane lăsăm 3 pătrățele libere plus încă unul pentru cifra zecilor (dacă e cazul);
  • Regula generală, atunci când scriem coloane, este: termenii, semnele operațiilor și semnele de egalitate sau de inegalitate să apară pe aceeași coloană. De asemenea, numerele să fie scrise după regula "unități sub unități, zeci sub zeci".
  • În cazul scrierii unor exerciții diferite, între exerciții lăsăm 2 pătrățele libere, în al treilea scriem;
  • Putem numerota exercițiile. În cazul acesta, numărul exercițiului îl vom scrie lângă linia caietului, încercuit sau urmat de o paranteză rotundă, lăsăm un pătrățel liber, în următorul pătrățel scriem. Pe coloana cu numărul exercițiului nu mai scriem nimic.
Probabil vi se par complicate toate aceste explicații. Imaginați-vă, atunci, cum sunt pentru copiii noștri. :) Și totuși, prin repetare, ei prind repede aceste deprinderi, pe care le vor păstra mulți ani de acum înainte. De aceea e important ca acum să se asimileze corect, chiar dacă ne "consumă" un pic mai mult timp.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

CUM STABILIȚI CALIFICATIVUL FINAL AL UNEI EVALUĂRI?

POEZII DESPRE FURNICI

DIALOGUL

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

Apreciez ca fiind:

Toate etichetele

Cântece3 che chi1 Ciorchinele1 Cizmuliță pentru Moș Nicolae1 Clasa a II-a35 Clasa a III-a9 Clasa a IV-a8 Clasa I36 Clasa pregătitoare9 CLR19 Comunicare în limba română25 Comunicarea orală1 Covor de frunze1 Culori calde1 Culori reci1 De colorat3 Decorarea clasei1 Dezvoltare personală2 Dialog1 Dialogul1 Din tainele învățăturii2 DP1 Evaluare14 Evaluare CLR6 Evaluare finală3 Evaluare MEM9 Explorarea mediului1 Explozie stelară1 Fisa de lectura1 Fișe7 Flori1 Fluturasi din fructe si legume1 Fluturași1 Formele de relief1 Frunză1 Frunze de toamnă din hârtie1 Fulgi din steluțe franjurate cu om de zăpadă1 ghe ghi1 Grupul de sunete oa1 Grupuri de litere2 Grupuri de sunete1 Iarna2 Indicații pentru redactarea temelor la CLR1 Indicații pentru redactarea temelor la MEM1 Jocuri1 Jucării1 La oglindă...1 Lecturi3 Lecturi pentru clasa I1 Litere dragi1 Managementul clasei1 Matematică6 Matematică și explorarea mediului15 Măr1 Medii de viață1 MEM10 Mindfulness Colouring Sheets2 MM3 Muzică și mișcare3 Orașul1 Panouri1 Păpușa1 Perlele elevilor1 Pictură4 Pinguin din pet-uri1 Pinguini1 Planisfera1 Planșe2 Poezii de primăvară1 Poezii despre furnici1 Portofoliu23 Portofoliu CLR2 Povestea frunzelor2 Povești1 Primăvara4 Proiecte2 Rotunjirea la zeci și la sute1 Scăderea cu împrumut1 Semne grafice1 Șabloane1 Șabloane printabile1 Școala din pădure1 Științe1 Tablou de toamnă1 Teme2 Teste14 Teste CLR5 Teste MEM9 Testul de 10 minute1 Tipuri de frunze1 Toamna8 Ziua Mondială a Zâmbetului1
Afișați mai multe