Pentru ca scrierea semnelor grafice să nu fie plictisitoare, am încercat s-o fac mai interesantă cerându-le copiilor să scrie elementele grafice în interiorul unui contur:
Buna ziua!Este o idee foarte interesanta scrierea elementelor grafice in contur! Ati putea sa imi trimiteti sabloanele acestea pe mail? Multumesc anticipat!
Am confecționat șabloanele singură, de mână, pe carton și le-am conturat cu mâna pe fiecare caiet (da, știu, a presupus ceva efort). Din păcate nu le-am scanat pentru că nu am avut nevoie de ele în format electronic. Dar sunt absolut sigură că găsiți pe internet o diversitate de șabloane pe care le puteți printa în mărimea dorită. De exemplu: Măr: http://www.clker.com/cliparts/B/5/o/K/Y/J/apple-md.png Frunză: http://moziru.com/images/templates-clipart-leaf-1.png Fluture: https://i.pinimg.com/736x/d8/49/6b/d8496bc403a4bb056c2eed6ea2fdc042--butterfly-quotes-butterfly-art.jpg Și multe altele.
Lansez o provocare referitoare la o problemă cu care încă mă mai confrunt din când în când: cum să stabilesc cât mai corect calificativul final pe care îl acord pe un test de evaluare? În ceea ce privește calificativul acordat la sfârșitul unui semestru, regula e destul de clară: se aleg două calificative cu frecvența cea mai mare și, în perioada recapitulărilor și evaluărilor finale, profesorul stabilește, pe baza unor evaluări orale sau scrise, bineînțeles, care dintre acestea va reprezenta și media semestrială. Se urmărește mai degrabă să se stabilească dacă elevul a înregistrat un progres sau un regres la învățătură. Există, însă, și în acest caz, situații care încă, ne pun în dificultate. Dar nu despre medii vreau să vorbesc azi, ci despre teste. De fiecare dată când verific evaluările copiilor, găsesc una-două situații în care îmi este greu să mă decid ce calificativ să acord la finalul testului. Cu toate că îmi stabilesc dinainte foarte clar descriptorii de perform
Sursa imaginii: https://www.youtube.com/ OTILIA CAZIMIR Sursa imaginii: https://ro.wikipedia.org/ Gospodina Otilia Cazimir O furnică duce-n spate Un grăunte jumătate. - Încotro fugi, surioară? - Ia, mă duc și eu la moară! Și-s grăbită, și-s grăbită, Că mi-i casa negrijită, Și mi-s rufele la soare, Și copiii cer mâncare. Nu, la noi În mușuroi, Nu e timp pentru zăbavă, Că de n-am fi de ispravă, Ar fi vai și-amar de noi! Sursa imaginii: https://ro.pinterest.com/ Sursa imaginii: http://istoria.md/ O furnică Tudor Arghezi O furnică mică, mică Dar înfiptă, va să zică, Ieri, la prânz, mi s-a urcat De pe vișinul uscat Pe picioare, pentru căci, Mi le-a luat drept niște crăci. Mărunțica de făptură Duse, harnică la gură O fărâmă de ceva Care-acasă trebuia Așezat în magazie Pentru iarna ce-o sa vie. Un' te duci așa degrabă? Gândul meu mâhnit o-ntreabă. Încă
De reținut! Dialogul este convorbirea dintre două sau mai multe persoane. La începutul fiecărui dialog se pune linie de dialog (-) . Într-un dialog, potrivit situațiilor date, utilizăm următoarele tipuri de formule: 1. Formule de salut - Bună ziua! - Bună dimineața! - Bună seara! - Bună! - Sărut mâna! - Săru' mâna! - La revedere! 2. Formule de prezentare - Mă numesc... - Pe mine mă cheamă... - Numele meu este... 3. Formule de solicitare - Te rog frumos, poți să... - Vă rog frumos, puteți să... 4. Formule de permisiune - Vă rog frumos, îmi permiteți să... - Te rog frumos, îmi dai voie să... 5. Formule care pot fi folosite la încheierea unui dialog - Pa! - Să ne vedem cu bine! - Rămas bun! - Pe curând!
Comentarii
Măr: http://www.clker.com/cliparts/B/5/o/K/Y/J/apple-md.png
Frunză: http://moziru.com/images/templates-clipart-leaf-1.png
Fluture: https://i.pinimg.com/736x/d8/49/6b/d8496bc403a4bb056c2eed6ea2fdc042--butterfly-quotes-butterfly-art.jpg
Și multe altele.